Cand au conceput primele anvelope pentru fiecare sezon in parte, producatorii s-au gandit in primul rand la modul in care se comporta cauciucul anvelope vara pe timp de iarna si cel de la anvelopele de iarna pe timp de vara. Cu toate ca vor costa mai mult, anvelopele pentru fiecare sezon vor garanta siguranta la volan si rulajul in conditii optime in diferite regiuni cu forme de relief diverse.
Caracteristica de baza a anvelope vara este aderenta optima la temperaturi mari. Ei i se adauga un cauciuc rigid, care merge si are aderenta buna pana cand temperatura scade sub 7 grade Celsius – atunci e necesara inlocuirea sa cu unul de iarna. Rigiditatea este data de combinatia de cauciuc si tratarea sa speciala, pentru a ramane inflexibil cand temperaturile depasesc constant 30 de grade pe parcursul rulajului pe distante mari. Rezistenta la rulare si uzura aproape ca nu mai exista, confortul este sporit, iar zgomotele din timpul rulajului sunt semnificativ mai mici.
Trebuie sa fim atenti si la performanta si manevrabilitatea, ale caror valori sunt cu mult mai mari in cazul anvelope vara, dar si la consumul de combustibil, care e mai redus daca se folosesc anvelope de vara de calitate. Ce le deosebeste pe aceste cauciucuri de vara – pe care le puteti lua la cele mai mici preturi de la Anvelopes, magazin online cu anvelope, lanturi si accesorii pentru toate tipurile de masini – de restul este tipul de protectie pentru jante, blocurile masive si canelurile puternice.
De aceea, ar fi recomandat, atunci cand cumparam anvelope vara, sa verificam cu atentie indicele de greutate, diametrul jantei, latimea sectiunii, toate gasindu-se pe peretele lateral al anvelopelor, vizibile cu ochiul liber. Adancimea minima acceptata a profilului anvelopei trebuie sa fie de 4 mm, pentru aderenta perfecta. Daca profilul scade cu mult sub aceasta valoare, riscul acvaplanarii creste considerabil.