Cate magazine poti vizita intr-o zi?

Daca iesi la plimbare in oras cu siguranta nu poti rata niciun magazin. Fie ca este unul mai vechi, sau s-a deschis recent, simti cum parca te atrage. Curiozitatea e ca un magnet. Nu poti trece mai departe daca nu ai intrat in magazinul respectiv. Si, mai apoi in cazul in care scrie pe el mare: magazin haine, bucuria ta e si mai mare. Ma refer la bucuria ta ca si femeie, ca barbatul, daca e langa tine, sigur nu va sari in sus de bucurie.

Orice magazin de haine, care e recent deschis, cu siguranta ofera ceva promotii. Fie doua produse, unul la pret real iar celalat redus, fie doua produse la acelasi pret. Acuma depinde cum ti-e norocul.Trebuie sa stii daca daca magazinul e deschis intr-o locatie circulata, si a inceput cu preturi mici, sigur nu o sa ramana la preturile alea. Cumva trebuie sa se mentina. Prin urmare intr-un timp relativ scurt, isi va mari si preturile produselor.Sunt si exceptii de la regula. Daca de exemplu este un magazin cu produse chinezesti, si a inceput cu preturi mici, sigur tot in ideea asta va continua. Daca in schimb e un magazin cu haine de calitate, cum ar fi pantaloni de dama sau costume, nu te astepta sa scada preturile. Eventual poti prinde reducerile de sezon, insa altceva, nu se va intampla. Pentru mine, personal e important cum sunt aranjate produsele in magazinul respectiv. Si daca e si un magazin care are cautare, si e plin mereu de clienti, insa e spatiul mic, clar nu intru. Mi se pare ca trebuie sa astept atat la probat cat si la cautat haine. Si nu mi se pare profesional. Daca deschizi magazinul si vezi ca treaba merge peste asteptari, poti sa te gandesti sa muti magazinul intr-un spatiu mai mare.

Inca un aspect important sunt persoanele angajate. Daca acestea sunt mereu vesele, si gata sa te ajute, inseamna ca te-ai gandit la toate, tu ca si antreprenor. Insa daca ai niste angajate care te urmaresc la tot pasul, sa nu cumva sa furi din magazin, atunci, eu clar nu mai intru la tine in magazin.

Programul Mihail Kogalniceanu

Voi vorbi despre acest program deoarece experienţa mi-a oferit şi o alternativă pozitivă în ceea ce priveşte programele de finanţare de la stat. Programul Mihail Kogalniceanu, destinat firmelor din România reprezintă o colaborare între Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi instituţiile de credit partenere. A fost conceput pentru o perioadă de 3 ani pentru finanţarea nevoilor curente de capital de lucru. Avantajul major al acestuia din anul curent este subvenţionarea 100% din valoarea dobânzii practicate, dar nu mai mult de 9%.

Câteva elemente semnificative pentru acest produs sunt: perioada de creditare, valoarea creditului, dobânda şi rambursarea lui. Perioada de creditare este de maxim 12 luni cu posibilitate de prelungire pe noi perioade de maxim 12 luni fiecare, fără a depăşi durata programului (durata programului 30.11.2013). Valoarea maximă ce se poate obţine este de: 400.000 lei/ IMM. Dobânda este subvenţtionată 100%, spre deosebire de anul anterior când a fost subvenţionată 70%. Există de asemenea, posibilitatea de rambursare permanentă, pe toată perioada de valabilitate a plafonului de credit aprobat.

Unul dintre aspectele considerate a fi călcâiul lui Ahile este cel că la data scadenţei, linia trebuie să fie rambursată integral, chiar dacă s-a solicitat prelungirea acesteia pe o nouă perioadă, tinand cont ca acest program este operaţional în perioada 2011-2013.