Micropilotii forati – tehnologie moderna pentru constructii


Elemente de fundare extrem de utilizate in lucrarile moderne de constructii, micropilotii au o capacitate portanta mai slaba decat cea a pilotilor si o sectiune mica, cu un diametru de 100-250 mm. Structura portanta a micropilotilor transfera incarcarea – direct sau indirect – catre terenul de fundare, facand posibila construirea in zone cu teren slab calitativ. De asemenea, micropilotii au rolul de a limita eventualele deformari ale unei constructii.

Datorita folosirii tehnologiei cu micropiloti forati, este posibil astazi sa se execute foraje in orice tip de teren, indiferent cat de dur sau nisipos este si, de asemenea, sa se foreze la orice inclinare. La fel ca si in cazul pilotilor, si la micropiloti forati Terratest vorbim despre incarcari axiale, incarcari transversale sau incarcari de la pamantul adiacent (fie ca este vorba de miscari provocate de unda seismica, fie ca este vorba de deplasarea laterala, de ridicarea sau de frecarea negativa).

In functie de modul de turnare al materialului din care sunt realizati micropilotii, se diferentiaza patru tipuri de micropiloti pentru construtii.
  • Tipul A – la acest tip de micropiloti turnarea se face folosind exclusiv presiunea gravitatiei. 
  • Tipul B – pasta de ciment este injectata cu o presiune intre 3 si 10 bari. Micropilotii au in general armatura. 
  • Tipul C – turnarea se face in doua etape: se sigileaza intai gaura prin forta gravitatiei si apoi la 15-20 de minute distanta, se injecteaza pasta de ciment in tubulatura cu o presiune maxima de 10 bari. 
  • Tipul D – Pasta de ciment este injectata cu presiune mare, intre 20 si 80 de bari. 
In functie de modul in care preiau incarcarile fata de teren, micropilotii pot fi incarcati direct sau indirect, impreuna cu terenul din jur. Pilotii incarcati direct se folosesc fie pentru alunecari de teren, fie pentru fundatii ale constructiilor. Pilotii cu incarcare indirecta sunt dispusi intr-o retea spatiala, care sustine terenul din jur.