Zultanitele de sub bradul de Craciun

In familia noastra Sarbatorile de Craciun sunt cele mai asteptate si frumoase sarbatori din an. Rigoarea lor este impartasita de aspectul religios, iar farmecul le este dat de bucuria si alaiul copiilor, de surprize si cadouri. Suntem o familie numeroasa, am putea spune, avand in vedere ca alaturi de mine si sotul meu si de cei patru copii ai nostri avem si socrii. Tocmai acest lucru da frumusetea sarbatorilor pentru ca suntem impreuna si la munca si la sarbatoare. Din pacate ai mei nu mai sunt fizic printre noi, dar nu-i uitam niciodata.

Ii pomenim mereu spre nemurire si in dulcele obicei al ortodoxiei noastre strabune le picuram la fiecare sarbatoare lacrimi din vinul de la masa, inainte de a-l sorbi, si le dam din bucate si altora in numele lor. La noi, pregatirile pentru Sarbatorile de Craciun incep cu mult inainte. Incep, in primul rand, cu pusculita care trebuie sa fie generoasa pentru a multumi pe toata lumea. Acum, copiii au crescut, fetele sunt la liceu si baietii sunt: unul in clasa a-VIII-a si cel mic este in clasa a-V-a. Este o etapa superba, pentru ca fetele sunt mari, inteleg bine lucrurile si ma ajuta sa chivernisim banii si sa-i surprindem in cel mai frumos mod pe toti. Nu mai sunt singura in aceasta problema, in care ani la rand a trebuit sa fac totul pe ,,șest” spre a nu-i deconspira pe Mos Nicolae si Mos Carciun. La ultimele sarbatori a fost o incantare.Toata lumea a primit cadoul mult visat si mai mult decat atat. Cosmin, mezinul familiei, a fost fericit pentru noul smartphone, iar Robert a sarit in sus de bucurie, nu-i venea sa creada ca Mos Craciun i-a adus tableta mult visata.

Entuziasmul lor ne-a umplut pe toti de bucurie. ,,Bunicu” si sotul meu au primit produse cosmetice ,,de firma”. Pentru bunica am cumparat impreuna cu Andreea si Raluca, dupa gustul lor, un halat de casa din catifea grena, care dupa parerea lor ,,o intinereste”. Despre cadourile nostre ,,ale fetelor” nimeni nu pomeneste nimic, niciodata. Fetele imi iau, conform traditiei, cate un parfum, o geanta din piele si manusi asortate, pentru ca aceasta este preferinta mea. Ele stiu placerea mea de a-mi innoi poseta cu care merg la serviciu, la o gradintita particulara din Ploiesti - orasul in care locuim, unde sunt educatoare. Pentru a obtine varianta de cadou ideala si realizabila din punctul de vedere al investitiei, eu imi dedic de fiecare data mult timp. De data aceasta, cautand pe internet, am gasit o firma de bijuterii din argint - Zamora Collection, care-si deschisese de curand noua colectie de toamna - iarna. Era un adevarat paradis de seturi din argint, cercei din argint, coliere, inele, bratari din argint etc.

Am hotarat pe loc sa le fac cadou fetelor mele cate ceva din argint, evident modele diferite dar echivalente. Le-am laut cate un set de bijuterii din argint format din cercei, colier si inel. Ambele seturi sunt din argint rodiat, cu pietre din zultanit. Al Ralucai are zultanitele sub forma octogonala iar al Andreei are pietrele sub forma de picaturi. Sunt de vis. Am pus sub brad, alaturi de multele pachete si doua pungulite cu bijuteriile din argint, fara sa specific cui ii sunt atribuite. Ele si le-au ales si eu m-am bucurat ca au ales exact cum gandisem eu: Raluca a luat setul cu pietre octogonale si Andreea pe cel cu pietre sub forma de picaturi. Cand credeam ca eu sunt cea care a facut cea mai mare surpriza, am constatat ca in loc de traditionala geanta cu manusi din piele am primit si eu cercei si bratara din argint rodiat cu zultanite de la www.zamoracollection.ro.

Fetele observasera in istoricul browser-ului calculatorului pe unde am avut eu cautari, pe internet si mi-au ghicit preferintele. A fost un amuzament teribil. Asa s-a intamplat ca sub bardul de Craciun cele mai frumoase daruri sa fie bijuteriile din argint cu zultanite. Ele au venit si cu o idee noua: de a ne schimba bijuteriile intre noi. Este o idee grozava, pentru ca fiecare are cate o combinatie inedita de bijuterii din argint, atunci cand pleaca la serviciu sau la cate un eveniment.