Publicitatea si consecintele ei

Spoturile TV, jingle-urile radio, afisele, panourile gigantice si machetele de presa au devenit unele dintre cele mai spectaculoase manifestari ale culturii contemporane in special atunci cand vorbim despre publicitate ziare locale Alba Iulia; sunt sclipitoare, atrag privirea, trezesc emotii si dorinte puternice, impun personaje cu care ne identificam sau pe care le indragim, ne fac sa radem cu lacrimi sau ne pun pe ganduri. insa ceea ce vedem la televizor sau in intersectii nu este decat produsul final, creatia.

In spate stau competentele profesionistilor din industrie, iar aceste competente vin nu numai dintr-o vasta experienta, ci si din ceea ce au invatat de la altii sau din lectura a mii de pagini de teorie, analize sau studii de caz. Daca in Statele Unite sau in Europa occidentala aceasta cunoastere teoretica si practica a fost institutionalizata de mult, sub forma modulelor curiculare sau chiar a facultatilor dedicate exclusiv studiului publicitatii la nivel universitar si postuniversitar, la noi abia acum se cristalizeaza cursurile de acest gen, in primul rand datorita nevoii de a furniza industriei autohtone oameni care sa intre in agentii nu numai cu pasiune si entuziasm, ci si cu un bagaj de cunostinte sistematice care sa le permita sa parcurga mult mai rapid etapele uceniciei.

Atunci cand vorbim despre publicitate ziare locale Alba Iulia, fecem referire la o gama larga de cunostinte, de persoane care au o experienta in plina dezvoltare, personal calificat care personal care doreste sa acumulzez cat mai multa informatie. In publicitate insa un lucru e cert: niciodata nu cunoastem destul, tot timpul e loc de mai mult, de informatii noi, de experiente noi, de tot ce inseamna viata. Pentru ca in cele din urma publicitatea are la baza viata reala, ea se naste din experientele zilnice si cu siguranta cele mai simptice spoturi atat din ziare, cat si de la TV, cele mai placute postere si afise sunt exact cele care au la baza persoanje si intamplari reale.